Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, özel okul öğretmenlerinin başlattığı açlık greviyle ilgili ilk kez açıklama yaptı. Tekin, öğretmenlerin yaşadıkları sorunları eylem yoluna başvurmadan önce bakanlığa iletmeleri gerektiğini söyledi.
Özel okul öğretmenlerinin talepleriyle ilgili konuşan Bakan Tekin, “Keşke açlık grevi yapmadan önce şikayetlerini gelip bakanlığa söyleselerdi” ifadelerini kullandı.
Bakanlığa, öğretmenlerin çalıştıkları okullarla ilgili herhangi bir resmi şikayet ulaşmadığını belirten Tekin, “Bakanlığımıza ulaşmış, çalıştıkları okullarla ilgili herhangi bir şikayet yok. Şikayet yoksa kim tedbir alacak? Hukuk devleti burası, kabile devleti mi?” dedi.
Tekin, hukuksuz bir durum yaşandığını düşünen kişilerin öncelikle idari mercilere başvurması gerektiğini vurgulayarak, sorunların çözümü için yasal süreçlerin işletilmesi gerektiğini ifade etti.
Ne olmuştu?
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi bazı öğretmenler, özel okullarda taban maaş uygulamasının yeniden hayata geçirilmesi, düşük ücretlerin iyileştirilmesi, iş güvencesi ve özlük haklarının geliştirilmesi talepleriyle Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı önünde eylem başlatmıştı.
Taleplerinin karşılanmadığını belirten bazı öğretmenler süresiz açlık grevine başlamış, özel okul çalışanlarının kamu öğretmenleriyle eşit işe karşılık adil ücret ve daha iyi çalışma koşulları talep ettiklerini açıklamıştı.
Buse Yıldız




