• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Resmi Reklamlar
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • DÜNYA
  • EĞİTİM
  • 3. SAYFA
  • MAGAZİN
  • SAĞLIK
  • SİYASET
  • KÜLTÜR SANAT SPOR TEKNOLOJİ OTOMOBİL GENEL REKLAM
  • Ara
SON DAKİKA:
18:15
CHP'de Kurultay Takvimi Belirlendi
18:11
Altında Kritik Hareketlilik: Gram Altın Düşüşe Geçti
17:17
Kırıkkale’de Mühimmat Faciası: 2 Personel Hayatını Kaybetti
15:58
Trump’tan Kritik Hürmüz Boğazı Kararı: "Ablukayı Kaldırdım, Petrol Fiyatları Düşüyor"
15:27
TOKİ 64 İlde Başlattığı 20 Bin Konutluk Kurasız Satış Kampanyasında Güncel Tablo
15:23
Sigortada Bekleme Dönemi Bitiyor: Yeni Dönem Başlıyor!
14:31
Üniversitelerde Yeni Dönem: Mikro Kredi Uygulaması Başlıyor
13:57
Yavaş’tan Levent Koç çıkışı: AK Parti’ye Geçmeyeceğini Söylemişti
13:37
Devlet Bahçeli’den Avrupa Birliği’ne Sert Tepki: "Türk Milletine Biçim Verecek Terzi Daha Doğmamıştır"
13:15
Çopuroğlu: Türkiye Yüzyılı’nı Güçlü Teşkilatlarla İnşa Ediyoruz
12:56
Kayseri’nin İlk Buzdolabı Erciyes’in Karından Yapıldı
11:57
Akın Gürlek Duyurdu: 6 Şirkete El Konuldu, 10 Şirkete Kayyum Atandı
11:37
Sivrisinekleri Evden Uzak Tutmanın Doğal Yolları!
11:19
Hürmüz Boğazı’nda Kritik Gelişme: 11 Türk Gemisi Güvende
11:00
Sıcaklık Rekorları Geliyor: Bazı İllerde 45 Derece Alarmı!
10:38
Diri Fay Haritası Güncellendi: Uzmandan Panik Uyarısı
09:18
SGK Borçlarında Yeni Dönem: Süre 72 Aya Çıktı
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
  1. Haberler
  2. GENEL
  3. Başkan Büyükkılıç: "31 Milyon TL'lik Su Kayıp Kaçağını Önledik"
GENEL
Yayınlanma: 03 Aralık 2024 - 13:29

Başkan Büyükkılıç: "31 Milyon TL'lik Su Kayıp Kaçağını Önledik"

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Kayseri Su ve Kanalizasyon İdaresi (KASKİ) Genel Müdürlüğü tarafından 2024 yılının ilk 11 ayında 31 milyon TL değerinde su kayıp kaçağının önlendiğini kaydetti.

GENEL
03 Aralık 2024 - 13:29
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Başkan Büyükkılıç: “31 Milyon TL’lik Su Kayıp Kaçağını Önledik”
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, ‘4 Aralık Dünya Su Kayıpları Günü’ dolayısıyla yaptığı açıklamasında su tasarrufuna dikkat çekti.

Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin en büyük yatırımcı kuruluşlarından olan KASKİ Genel Müdürlüğü’nün Kayseri’nin her noktasına sağlıklı ve kesintisiz içme suyu temini sağlamak için gece gündüz demeden fedakârca çalışma yürüttüğünü dile getiren Başkan Büyükkılıç, diğer yandan şebekede meydana gelen kayıp kaçak oranını 2024 yılında da en minimum seviyede tutmayı başardığını belirtti.

“Kayıp-Kaçakla Mücadelede İyi Bir Noktadayız”

Dünya genelinde özellikle son yıllarda temiz ve içilebilir suya ulaşmanın bir hayli zorlaştığına işaret eden Başkan Büyükkılıç, kent genelinde fiziki su kayıp kaçaklarını önlemek için Merkezi Denetim ve Veri Toplama Sistemi (SCADA) sayesinde aralıksız şekilde denetimler yapıldığını belirterek şunları söyledi:

“Kayseri genelinde şebekeden kaynaklı fiziki kayıp kaçak suları dünya standartlarına indirmek için akustik yer mikrofonu cihazları ile tarama faaliyetlerini aralıksız şekilde sürdürüyoruz. Bu bağlamda KASKİ’miz tarafından kentimiz genelinde birçok noktada su dağıtım şebekesini daha kolay kontrol edilebilir hale getirmek amacıyla İzole Alt Bölge (DMA) oluşturarak SCADA sistemi sayesinde kolaylıkla takibi yapılıyor. Yapılan bu çalışmalar ile birlikte sistemde yüksek basınç olan alt bölgeler tespit edilerek basınçlar düşürülüyor. Kayıp kaçaklarda; yüksek basınç,  bağlantı yerlerinin deforme olması, şebeke borularının ekonomik ömrünü yitirmesi gibi pek çok neden var. Mevcut su kaynaklarını korumak kadar, sürdürülebilir olmasını sağlamak da bir o kadar önemli.”

Bu kapsamda Kayseri genelinde 360 adet alt bölgenin 82’sinde saha çalışmalarını tamamladıklarını vurgulayan Büyükkılıç, “SCADA sistemimiz sayesinde 2024 yılının ilk 11 aylık diliminde yaklaşık 46 bin 650 kişinin bir yıllık su ihtiyacı olan 31 milyon TL değerinde 2 milyon 554 bin metreküp su kaçağını önledik. Bu sayede su kaybının önüne geçerek hem sisteme kazandırdık hem de yaşanabilecek mağduriyetlerin önüne geçtik. İsrafı önlemek için kentimizin tüm caddelerinde ve sokaklarında arama tarama ve dinleme faaliyetlerimiz 7/24 esasına göre devam edecek. Suyun yönetilmesi konusunda tabi ki vatandaşlarımıza da büyük iş düşüyor. Her zaman söylüyoruz. Su milli bir servettir. Bu yüzden israftan kaçınmak için daha hassas olmalıyız” diye konuştu.

  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
Son Haberler
CHP'de Kurultay Takvimi Belirlendi
CHP'de Kurultay Takvimi Belirlendi
Altında Kritik Hareketlilik: Gram Altın Düşüşe Geçti
Altında Kritik Hareketlilik: Gram Altın Düşüşe Geçti
Aşkın Genç’ten CHP’de Atama Kararına Sert Eleştiri
Aşkın Genç’ten CHP’de Atama Kararına Sert Eleştiri
Eğitim Camiasında Skandal: Okul Müdürü ve Öğretmen Arasındaki Yasak Aşk İfşa Oldu!
Eğitim Camiasında Skandal: Okul Müdürü ve Öğretmen Arasındaki...
Araç Muayenesinde Devrim: Kredi Kartı Komisyonu Tarihe Karışıyor
Araç Muayenesinde Devrim: Kredi Kartı Komisyonu Tarihe Karışıyor
3 Aralık Dünya Engelliler Günü: Anlam ve önemi
3 Aralık Dünya Engelliler Günü: Anlam ve önemi

Ana Sayfa
Resmi Reklamlar
GÜNDEM
EKONOMİ
DÜNYA
EĞİTİM
3. SAYFA
MAGAZİN
SAĞLIK
SİYASET
KÜLTÜR SANAT
SPOR
TEKNOLOJİ
OTOMOBİL
GENEL
REKLAM
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • GENEL
  • GÜNDEM
  • KÜLTÜR SANAT
  • OTOMOBİL
  • SAĞLIK
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.