Kayseri’nin uydu ve uzay teknolojileri alanında öncü şehirlerden biri olması hedefiyle önemli bir iş birliği protokolü imzalandı.
Melikgazi Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen protokol töreninde, Melikgazi Belediyesi ve Erciyes Üniversitesi iş birliğiyle yapılacak ilk yerli ve milli meteoroloji uydu projesi KAY-SAT için anlaşma sağlandı.
Milli Teknoloji Hamlesi’nin bir parçası olarak hazırlanan KAY-SAT projesiyle, meteorolojik gözlem ile uydu ve uzay teknolojileri alanında dışa bağımlılığın azaltılması hedefleniyor. Yerli ve milli meteoroloji uydusundan elde edilecek verilerle iklim değişikliği ve buna bağlı doğal afetlere karşı yerli teknolojiler kullanılarak erken uyarı sistemi geliştirilmesi amaçlanıyor. Başkan Palancıoğlu: “Gurur verici bir çalışma”Türkiye’den ilk kez gerçekleştirilecek meteoroloji uydu çalışmasının gurur verici olduğunu belirten Melikgazi Belediye Başkanı Mustafa Palancıoğlu, projenin önemine dikkat çekti. Palancıoğlu, “Nesibe Hocamıza ve çalışma ekibine hayırlı olsun diyorum. Bir akademisyen olarak, hocamız bize havacılıkla ilgili yaptığımız çalışmalardan dolayı başvurduğunda bu önemli çalışma ilgimizi çekti. Akademik çalışmaların rafta kalmaması, uygulamaya geçmesi önemli. Dolayısıyla bu süreçte birkaç defa konu ile ilgili toplantılar yapıldı. Meteoroloji uydusu şu ana kadar Türkiye’den atılmadığı için ilginç bir çalışma olarak ortaya çıktı” dedi. Projenin yaklaşık 2,5 yıl içerisinde tamamlanarak testlerden geçmesi ve atışa hazır hale gelmesi durumunda Kayseri, Erciyes Üniversitesi ve Melikgazi Belediyesi açısından önemli bir çalışma olacağını ifade eden Palancıoğlu, “Pandemi döneminde TURKOVAC aşısının burada üretilmesinden dolayı Erciyes Üniversitemizle bir akademisyen olarak gurur duyduk. Bu çalışma da güzel sonuç verirse bizler de mutlu oluruz. Başarılar diliyorum. Rektörümüze teşekkür ediyorum. Meclis üyelerimizin desteğiyle buraya katkı sunmuş olacağız. Meclis üyelerimize de teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun” diye konuştu. “Tercih değil; stratejik gereklilik”Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Öğr. Üyesi Doç. Dr. Nesibe Özel, afetlere karşı erken uyarı sistemi oluşturmanın artık bir tercih değil, stratejik bir gereklilik olduğunu söyledi.
Özel, doğal afetler ve bunların oluşturduğu yıkıcı etkilerin her geçen gün arttığını belirterek, iklim değişikliği sonucu ortaya çıkan şiddetli yağışlar, şiddetli rüzgârlar ve dolu yağışlarının hem Türkiye’de hem de dünyada can ve mal kayıplarına yol açtığını ifade etti. Bu durumun tarım üretiminin sürdürülebilirliği, gıda güvenliği ve ulusal güvenlik açısından tehdit oluşturduğunu belirten Özel, “Biz bu projemizde bu ekosistem zincirinin halkalarını ele almak yerine, sorunun kaynağına inmeyi ve çözüm yolları bulmayı hedefledik. İklim değişikliğine etki eden süreçler atmosferin çok ötesinde uzayda başlamaktadır. Dolayısıyla afetlere karşı bir erken uyarı sistemi oluşturmak artık bir tercih değil stratejik bir gerekliliktir” ifadelerini kullandı. Erciyes Üniversitesi’nde bir ilk olan projenin temel amacının Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunu yapmak olduğunu belirten Özel, KAY-SAT sayesinde Kayseri’nin uydu ve uzay teknolojileri alanında öncü şehirlerden biri olacağını söyledi. Özel, “Melikgazi Belediyesi ve Erciyes Üniversitesi iş birliğinde yapılacak bu proje sayesinde Türkiye’mizin ilk milli meteoroloji uydusu hayata geçirilecek ve Erciyes Üniversitesi ve Kayseri şehrimiz bir uzay merkezi haline gelecek. Sayın Rektörüme ve Melikgazi Belediye Başkanıma teşekkür ediyorum. Bu projenin milletimize ve şehrimize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum” dedi. Erciyes Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Altun ise bilgi üretimi ve teknolojik gelişmelerin üniversitelerin temel görevleri arasında olduğunu belirtti. Altun, AR-GE süreçlerinin sadece teoride ve raflarda kalmaması, sahaya yansıması gerektiğini ifade ederek, “Bu protokolün bu manada pratik uygulamalar, gerçek hayattaki uygulama karşılığı olarak, özellikle bir uydu sistemini meteoroloji açısından oluşturmak çok önemli. İlk olması da kesinlikle önemli” dedi. Kurumlar arası iş birliklerinin önemine dikkat çeken Altun, “Sayın Başkanımızın ve meclisin destek sağlaması bizi de çok memnun etmekte. Kurumlar arası iş birlikleri de bu anlamda son derece önemli. Somut çıktıları olacağını düşünüyoruz. Buradan elde edeceğimiz sonuçlar hepimizin kazanımı olacaktır. Şehrimizin değil ülkemizin kazanımı olarak karşımıza çıkacaktır” ifadelerini kullandı.
Altun, projeye destek veren Melikgazi Belediye Başkanı Mustafa Palancıoğlu’na teşekkür ederek, bu ve benzeri çalışmaların devam etmesi temennisinde bulundu.Seda Kantekin
Melikgazi Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen protokol töreninde, Melikgazi Belediyesi ve Erciyes Üniversitesi iş birliğiyle yapılacak ilk yerli ve milli meteoroloji uydu projesi KAY-SAT için anlaşma sağlandı.
Milli Teknoloji Hamlesi’nin bir parçası olarak hazırlanan KAY-SAT projesiyle, meteorolojik gözlem ile uydu ve uzay teknolojileri alanında dışa bağımlılığın azaltılması hedefleniyor. Yerli ve milli meteoroloji uydusundan elde edilecek verilerle iklim değişikliği ve buna bağlı doğal afetlere karşı yerli teknolojiler kullanılarak erken uyarı sistemi geliştirilmesi amaçlanıyor. Başkan Palancıoğlu: “Gurur verici bir çalışma”Türkiye’den ilk kez gerçekleştirilecek meteoroloji uydu çalışmasının gurur verici olduğunu belirten Melikgazi Belediye Başkanı Mustafa Palancıoğlu, projenin önemine dikkat çekti. Palancıoğlu, “Nesibe Hocamıza ve çalışma ekibine hayırlı olsun diyorum. Bir akademisyen olarak, hocamız bize havacılıkla ilgili yaptığımız çalışmalardan dolayı başvurduğunda bu önemli çalışma ilgimizi çekti. Akademik çalışmaların rafta kalmaması, uygulamaya geçmesi önemli. Dolayısıyla bu süreçte birkaç defa konu ile ilgili toplantılar yapıldı. Meteoroloji uydusu şu ana kadar Türkiye’den atılmadığı için ilginç bir çalışma olarak ortaya çıktı” dedi. Projenin yaklaşık 2,5 yıl içerisinde tamamlanarak testlerden geçmesi ve atışa hazır hale gelmesi durumunda Kayseri, Erciyes Üniversitesi ve Melikgazi Belediyesi açısından önemli bir çalışma olacağını ifade eden Palancıoğlu, “Pandemi döneminde TURKOVAC aşısının burada üretilmesinden dolayı Erciyes Üniversitemizle bir akademisyen olarak gurur duyduk. Bu çalışma da güzel sonuç verirse bizler de mutlu oluruz. Başarılar diliyorum. Rektörümüze teşekkür ediyorum. Meclis üyelerimizin desteğiyle buraya katkı sunmuş olacağız. Meclis üyelerimize de teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun” diye konuştu. “Tercih değil; stratejik gereklilik”Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Öğr. Üyesi Doç. Dr. Nesibe Özel, afetlere karşı erken uyarı sistemi oluşturmanın artık bir tercih değil, stratejik bir gereklilik olduğunu söyledi.
Özel, doğal afetler ve bunların oluşturduğu yıkıcı etkilerin her geçen gün arttığını belirterek, iklim değişikliği sonucu ortaya çıkan şiddetli yağışlar, şiddetli rüzgârlar ve dolu yağışlarının hem Türkiye’de hem de dünyada can ve mal kayıplarına yol açtığını ifade etti. Bu durumun tarım üretiminin sürdürülebilirliği, gıda güvenliği ve ulusal güvenlik açısından tehdit oluşturduğunu belirten Özel, “Biz bu projemizde bu ekosistem zincirinin halkalarını ele almak yerine, sorunun kaynağına inmeyi ve çözüm yolları bulmayı hedefledik. İklim değişikliğine etki eden süreçler atmosferin çok ötesinde uzayda başlamaktadır. Dolayısıyla afetlere karşı bir erken uyarı sistemi oluşturmak artık bir tercih değil stratejik bir gerekliliktir” ifadelerini kullandı. Erciyes Üniversitesi’nde bir ilk olan projenin temel amacının Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunu yapmak olduğunu belirten Özel, KAY-SAT sayesinde Kayseri’nin uydu ve uzay teknolojileri alanında öncü şehirlerden biri olacağını söyledi. Özel, “Melikgazi Belediyesi ve Erciyes Üniversitesi iş birliğinde yapılacak bu proje sayesinde Türkiye’mizin ilk milli meteoroloji uydusu hayata geçirilecek ve Erciyes Üniversitesi ve Kayseri şehrimiz bir uzay merkezi haline gelecek. Sayın Rektörüme ve Melikgazi Belediye Başkanıma teşekkür ediyorum. Bu projenin milletimize ve şehrimize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum” dedi. Erciyes Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Altun ise bilgi üretimi ve teknolojik gelişmelerin üniversitelerin temel görevleri arasında olduğunu belirtti. Altun, AR-GE süreçlerinin sadece teoride ve raflarda kalmaması, sahaya yansıması gerektiğini ifade ederek, “Bu protokolün bu manada pratik uygulamalar, gerçek hayattaki uygulama karşılığı olarak, özellikle bir uydu sistemini meteoroloji açısından oluşturmak çok önemli. İlk olması da kesinlikle önemli” dedi. Kurumlar arası iş birliklerinin önemine dikkat çeken Altun, “Sayın Başkanımızın ve meclisin destek sağlaması bizi de çok memnun etmekte. Kurumlar arası iş birlikleri de bu anlamda son derece önemli. Somut çıktıları olacağını düşünüyoruz. Buradan elde edeceğimiz sonuçlar hepimizin kazanımı olacaktır. Şehrimizin değil ülkemizin kazanımı olarak karşımıza çıkacaktır” ifadelerini kullandı.
Altun, projeye destek veren Melikgazi Belediye Başkanı Mustafa Palancıoğlu’na teşekkür ederek, bu ve benzeri çalışmaların devam etmesi temennisinde bulundu.Seda Kantekin 




