• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Resmi Reklamlar
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • DÜNYA
  • EĞİTİM
  • 3. SAYFA
  • MAGAZİN
  • SAĞLIK
  • SİYASET
  • KÜLTÜR SANAT SPOR TEKNOLOJİ OTOMOBİL GENEL REKLAM
  • Ara
SON DAKİKA:
17:59
Seyit Tümtürk, Kızı Hayrunnisa’nın Mezuniyet Törenine Katıldı
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
  1. Haberler
  2. SAĞLIK
  3. Genç yetişkinlerde böbrek işlevindeki 4'te 1'lik azalmanın bile ciddi sonuçları olabilir
SAĞLIK
Yayınlanma: 24 Haziran 2023 - 08:02
Güncelleme: 24 Haziran 2023 - 08:03

Genç yetişkinlerde böbrek işlevindeki 4'te 1'lik azalmanın bile ciddi sonuçları olabilir

Kanadalı bilim insanları, böbrek işlevinin yaklaşık dörtte birinin kaybında bile, genç yetişkinlerin kronik sağlık riskinin arttığını tespit etti.

SAĞLIK
24 Haziran 2023 - 08:02
Güncelleme: 24 Haziran 2023 - 08:03
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Genç yetişkinlerde böbrek işlevindeki 4'te 1'lik azalmanın bile ciddi sonuçları olabilir
Medical Press'in haberine göre, Kanada'da yapılan bir çalışmada, yaygın inancın aksine, 18-39 yaş aralığındaki bireylerin böbrek işlevlerindeki az miktarda azalmanın bile ciddi sağlık sorunlarını tetikleyebileceği ortaya çıktı.  

Bu kapsamda araştırmacılar, Kanada'nın Ontario eyaletinin sağlık veri tabanında 2008-2021 arasında böbrek işlevini ölçen en az bir kan testine girmiş ancak böbrek hastalığı geçmişi olmayan 18-39 yaş aralığındaki tüm genç yetişkinlerin sağlık kayıtlarını taradı.

Genç yetişkinlerde böbrek işlevinin yüzde 20-30'unun kaybedilmesiyle, böbrek yetmezliği riskinin 6 kat, kalp damar hastalıklarına yakalanma riskinin 1,3 kat, ölüm riskinin ise 1,4 kat arttığı görüldü.

Araştırma yazarlarından Dr. Greg Knoll, kişi bazlı bakıldığında risk oranlarının düşük gibi görülmesine rağmen bu oranın tüm topluma vurulduğunda etkisinin büyük olabileceği uyarısında bulundu.

Knoll, sonuçların gelecek araştırmalarla teyit edilmesi ve riskleri günlük hayattaki değişiklerle düşürmenin yollarının bulunması gerektiğini belirtti.

Araştırmanın yazarlarından Dr. Manish Sood, "Genç yetişkinlerde böbrek işlevinin yaklaşık yüzde 50'sini kaybetmediği sürece endişelenmeye gerek olmadığı yönünde bir dogma var ancak araştırmamız yüzde 20-30 gibi daha küçük ölçekteki işlev kayıplarının bile önlem alınması ve takipte kalınması gereken sonuçları olabileceğini gösteriyor." açıklamasını yaptı.

Uzmanlar, tüm yaş gruplarının, tuz ve alkol tüketimini azaltarak ve düzenli egzersiz yaparak, böbrek sağlığını koruyabileceğine işaret ediyor.

Araştırmanın sonuçları "The BMJ" dergisinde yayımlandı.

  Muhabir: Aleyna Çil


AA
  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
Son Haberler
Seyit Tümtürk, Kızı Hayrunnisa’nın Mezuniyet Törenine Katıldı
Seyit Tümtürk, Kızı Hayrunnisa’nın Mezuniyet Törenine Katıldı
Femaş Ailesinin Mutlu Günü: Ayçıl Mamur ve Orhan Sinan Danışman Dünya Evine Girdi
Femaş Ailesinin Mutlu Günü: Ayçıl Mamur ve Orhan Sinan Danışman...
En Düşük Emekli Maaşı Ne Olacak? İşte Masadaki Rakam
En Düşük Emekli Maaşı Ne Olacak? İşte Masadaki Rakam
Yusuf Kartal’ın Romanı İlgi Odağı Oldu: Sultan Hamamı Cinayeti
Yusuf Kartal’ın Romanı İlgi Odağı Oldu: Sultan Hamamı Cinayeti
Kayseri'de Pazartesi Pazarları Belli Oldu
Kayseri'de Pazartesi Pazarları Belli Oldu
Türk Kızılay, deprem bölgesindeki yardımlarını sürüyor
Türk Kızılay, deprem bölgesindeki yardımlarını sürüyor

Ana Sayfa
Resmi Reklamlar
GÜNDEM
EKONOMİ
DÜNYA
EĞİTİM
3. SAYFA
MAGAZİN
SAĞLIK
SİYASET
KÜLTÜR SANAT
SPOR
TEKNOLOJİ
OTOMOBİL
GENEL
REKLAM
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • GENEL
  • GÜNDEM
  • KÜLTÜR SANAT
  • OTOMOBİL
  • SAĞLIK
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.