Kayseri Organize Sanayi Bölgesi (OSB), sanayicilerin finansal yükünü hafifletmek amacıyla yeni bir uygulamayı hayata geçirdi. OSB yönetimi, elektrik, su ve doğalgaz faturalarının ödenmesinde kolaylık sağlamak için Sanal POS üzerinden taksitli ödeme sistemini devreye aldı.

Konuyla ilgili açıklama yapan Kayseri OSB Başkanı Mehmet Yalçın, son dönemde yaşanan nakit sıkışıklığı nedeniyle sanayicilerin fatura ödemelerinde çeşitli zorluklarla karşılaştığını belirtti. Özellikle yüksek yasal gecikme faizlerinin işletmeler üzerindeki yükünü azaltmak amacıyla çözüm arayışına girdiklerini ifade eden Yalçın, sanayicilerden gelen talepleri dikkate alarak yeni bir uygulama geliştirdiklerini söyledi.
Bir süredir çeşitli bankalarla görüşmeler yürüttüklerini kaydeden Yalçın, yapılan görüşmeler sonucunda Halkbank ve Kuveyt Türk Katılım Bankası ile anlaşmaya varıldığını açıkladı.

Yeni sistem sayesinde sanayiciler, Kayseri OSB’nin internet sitesi üzerinden Sanal POS kullanarak gerçekleştirecekleri elektrik, su ve doğalgaz ödemelerini daha uygun koşullarda ve 12 aya kadar taksitlendirebilecek. Böylece işletmelerin nakit akışını daha rahat yönetmeleri hedefleniyor.
Başkan Yalçın, uygulamanın hayata geçirilmesine katkı sunan bankalara teşekkür ederek, sağlanan kolaylığın tüm sanayicilere hayırlı olmasını diledi. Ayrıca Kayseri OSB olarak sanayicilerden gelen her talebi titizlikle değerlendirdiklerini vurgulayan Yalçın, ödeme sistemine destek verebilecek diğer banka ve finans kuruluşlarıyla iş birliğine açık olduklarını da sözlerine ekledi.
Kaynak: Haber Merkezi
Sılanur Atila




