Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı'nın İyi Parti'den istifa ederek AK Parti saflarına katılması, Türk siyasetinde önemli bir gelişme olarak kaydedildi. Bu geçişle birlikte İyi Parti'nin 81 ilin hiçbirinde belediye başkanlığı kalmadı. Bu durum, partinin yerel yönetimlerdeki gücünü kaybetme eğilimini gözler önüne serdi.
2019 yerel seçimlerinde AK Parti'den Nevşehir Belediye Başkanı seçilen Rasim Arı, 2021 yılında partisinden istifa etmiş ve 2023 yılında İyi Parti'ye katılmıştı . Ancak son günlerde siyaset kulislerinde dolaşan iddialar, Arı'nın yeniden AK Parti'ye döneceği yönündeydi. Bu iddialar, 2026 Haziran ayında Arı'nın İyi Parti'den istifa ederek eski partisi AK Parti'ye geçmesiyle doğrulandı.
Rasim Arı'nın bu kararı, İyi Parti için büyük bir kayıp olarak değerlendiriliyor. Zira Arı'nın istifasıyla birlikte İyi Parti, Türkiye'deki 81 ilin tamamında belediye başkanlığı koltuğunu boşaltmış oldu. Bu durum, partinin yerel seçimler öncesinde yaşadığı güç kaybının somut bir göstergesi olarak yorumlanıyor.
Sibel Arna'nın YouTube programı "Ne Olursan Ol Rahat Ol"a konuk olan Rasim Arı, istifa sürecine dair detayları paylaşırken, bu kararın kişisel ve siyasi bir değerlendirme sonucu alındığını belirtti. Arı'nın yeniden AK Parti'ye katılması, özellikle yerel seçimler öncesinde siyasi dengeleri etkileyebilecek önemli bir hamle olarak görülüyor.
Analistler, İyi Parti'nin son dönemde yaşadığı bu tür ayrılıkların, partinin genel siyasi konumunu ve seçmen nezdindeki algısını olumsuz etkileyebileceği görüşünde. CHP ile birlikte İyi Parti'nin de "güç kaybeden" partiler arasına girmesi, önümüzdeki dönemde Türk siyasetinde yeni arayışların ve ittifakların kapısını aralayabilir.
GÜNDEM
Yayınlanma: 25 Haziran 2026 - 18:56
Rasim Arı AK Parti'ye Döndü: İYİ Parti'nin Belediyeleri Sıfırlandı
Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı’nın AK Parti’ye katılmasıyla İYİ Parti’nin 81 ilde belediye başkanı kalmadı, siyasi dengeler yeniden tartışılmaya başlandı.
GÜNDEM
25 Haziran 2026 - 18:56





